← Tillbaka till utgåvan
Undertecknat
Debatt som bär ett namn — varje text signerad med BankID
SvD

Ozempic-vågen slår mot dagligvaruhandeln

Användningen av diabetes- och obesitasläkemedel har ökat lavinartat de senaste åren. Men de krympande portionerna kan slå hårt mot den svenska livsmedelsindustrin.

www.svd.se1 kommentarerLäs originalet ↗

Kommentarer

1 publicerade
  1. SV
    Stefan Valter Hagström BankID

    21 apr. 2026 05:58

    Enda rimliga är ju att Ozempic och liknande läkemedel omfattas av högkostnadsskyddet. En industri som producerar skitmat kommer då gå under, med all rätta.

Skriv en signerad kommentar

BankID-verifieras

Status

Logga in för att svara med namn.

Du kan läsa tråden utan konto, men för att skicka en kommentar krävs inloggning följt av BankID-signering.

Inloggning